reklama

Vyhlasujem zbierku na nový národný poklad

Nedávno som sa dozvedel strašnú jóbovú zvesť. Matica slovenská prišla takmer o celý národný poklad! Celý národ sa zbieral na slovenskú železnú rezervu a teraz peniaze skončili v nebankovom subjekte. Ostal som z toho tak vykoľajený, že som nevedel čo ďalej. Čo ak Slovensko postihne nejaká katastrofa? Kto nám pomôže, ak nie Matica Slovenská? Rozhodol som sa, že to len tak nenechám a chopím sa iniciatívy. Zakladám zbierku na nový národný poklad!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Ešte nemám všetko premyslené ale v základných veciach už mám jasno. Teda, jasno mám zatiaľ len v tom, že si zriadim účet, na ktorý mi budú chodiť peniaze. Počítal som však aj s možnosťou, že s novým národným pokladom príde opäť Matica Slovenská. Preto som zostavil krátky "pí ár" dokument, v ktorom uvádzam dôvody, prečo by ste mali prispieť na moju zbierku:

Prečo vybrať mňa a nie Maticu Slovenskú?

1. Nikdy by ma nenapadlo vložiť peniaze do nebankového subjektu, takže som šikovnejší ako celé ekonomické oddelenie Matice Slovenskej. Peniaze budú uložené na termínovanom vklade s ročnou výpovednou lehotou. Istené budú fondom na ochranu vkladov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2.Hospodáriť budem iba transparentne.

Čo sa pri súčasnej Matici nedá ani predstaviť, u mňa bude samozrejmosťou. Matica Slovenská je vlastne štát v štáte, kde nikto nevie čo sa ako financuje. Keď sa opýtate Jozefa Markuša, aký dostáva plat prípadne aké má odmeny, iba vás vysmeje. To isté platí o financovaní Matice. Akonáhle začne diskusia o jej hospodárení, pošle jej predseda Slovákov do kelu a tým debata končí. Keď si ja raz založím vlastnú Maticu, budem zverejňovať všetky výdavky aj príjmy, tak ako sa to v štátom podporovanej inštitúcií patrí. Lebo ako raz povedal múdro Robert Fico, nezverejňovanie zmlúv má zakryť štátne zlodejiny. (Nechcem si ani domyslieť, čo si teraz myslí Fico o Jozefovi Markušovi)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Nebudem financovať armádu administratívnych pracovníkov. Keď dokážu neziskové organizácie žiť bez zložitej organizačnej štruktúry, dokážem to zariadiť aj ja. Jediná inštitúcia, ktorej sa to nedarí, je Matica Slovenská. Na svoju činnosť potrebuje Manažment, Výbor, Predsedníctvo,Dozorný výbor, Vedeckú radu a Prezídium. Toto všetko je podľa Matici potrebné, aby mohla prispieť na vydanie novej knihy alebo podporiť folklórny festival. Podľa mňa však akúkoľvek činnosť Matice dokážu zariadiť iné inštitúcie bez zložitých organizačných štruktúr.

Na Matici Slovenskej je najhoršie, že si neváži nás, Slovákov. Necítí potrebu odkryť nám svoje financovanie. Vloženie peňazí do nebankového subjektu je len vrcholom ľadovca v inštitúcii, kde sa môže všetko. Manažéri v nej môžu hospodáriť bez verejnej kontroly a bez osobnej zodpovednosti, ako sa im zachce. Podľa toho aj Matica Slovenská dopadla. Takto však raz skončí každý štátny podnik, ktorý hospodári ako matica - bez verejnej kontroly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Zdroj informácie, podľa ktorého Podielové družstvo Slovenské investície zrejme už svoje peniaze neuvidí: Odstúpi Markuš?

Tomáš Teicher

Tomáš Teicher

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Aktivista, člen Komisie mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici pre modernú samosprávu (komisia sa zmariava na oblasť IT a transparentnosť) Zoznam autorových rubrík:  FikciaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu